Hubble Teleskobu bir başarıya daha imza attı

NASA’nın Hubble Uzay teleskobu, şimdiye kadar keşfettiğimiz en eski yıldızlardan birinin fotoğrafını çekmeyi başardı. National Geographic’e göre Earendel ismindeki bu yıldızın adı “Sabah Yıldızı” ve “Yükselen Işık” terimlerinden geliyor.

Gökbilimciler Hubble Teleskobunun yaptığı keşfi oldukça önemsiyor. Çünkü Earendel ya da Sabah Yıldızı ve Yükselen Işık isimleriyle bilinen yıldızın Big Bang’den sadece 900 milyon yıl sonra oluştuğunu tahmin ediyor.

Bu, yıldızın evrenin tamamen karanlık bir çağdan çıkmasından kısa bir süre sonra oluştuğu anlamına geliyor. Yani bilinen galaksiler oluşmaya başladıktan kısa bir süre sonra var olduğu için, bilinen en eski yıldız olabilir.

Earendel öncesinde bilinen en eski yıldız İkarus’un Big Bang’den 4,3 milyar yıl sonra var olduğu tespit edilmişti. Ayrıca bu yıldızın ışığının dünyaya gelmesi 9 milyar yıl sürerken Earendel’in ışığının ulaşması 12.9 milyar yıl sürüyor. Yani çok daha yaşlı ve uzakta olduğunu söyleyebiliriz. Ayrıca bizim Güneş’imizden de 50 kat daha büyük olduğunu belirtelim.

Bu durumda Earendel’in 12.9 milyar yıl önceki halini, yani evrenin çok kalabalık olmadığı ve hala genç bir yıldız olduğu günleri görüyoruz. Bu sebeple şu anda aslında var olmayan bir yıldızı izliyor olabiliriz. Burada editör olarak şunu söylemem gerekiyor: Henüz kendi gezegenimizin geçmişini göremesek bile evreninkini görebiliyoruz. Bu gerçekten beni heyecanlandıran muazzam bir durum.

YORUM EKLE